17 december 2020
Moncler neemt Stone Island over

Remo Ruffini, voorzitter en CEO van Moncler, zei dat het partnerschap “nieuwe generaties een nieuw concept van luxe zal bieden, ver weg van de traditionele stereotypen waarin jonge mensen zichzelf niet langer herkennen”.

Moncler zegt dat het zijn kennis en ervaring zal delen met Stone Island om het belangrijke groeipotentieel van met name de Amerikaanse en Aziatische markten en het DTC-kanaal (Direct to Consumer) volledig te benutten.
Duurzaamheid zal ook een belangrijk aandachtspunt zijn voor de twee bedrijven die vooruitgaan. Moncler is twee opeenvolgende jaren gerangschikt als Industry Leader van de ‘Textile, Apparel & Luxury Goods’ sector in de Dow Jones Sustainability Indices World en Europa.

“Dit is een unie van twee Italiaanse merken met dezelfde waarden, hetzelfde management, dezelfde passie voor innovatie, dezelfde liefde voor hun mensen en hetzelfde verlangen naar de toekomst. Het is de viering van de veerkracht van een land dat geen enkele crisis kan stoppen. “

Carlo Rivetti, voorzitter en CEO van Stone Island, voegde toe: “Dit is een partnerschap dat een geweldige kans biedt voor de voortdurende ontwikkeling van beide bedrijven en dat Stone Island zal helpen zijn internationale groei te versnellen dankzij Moncler’s ervaring in zowel de fysieke als digitale retail-wereld.
“Dit is ook een kans om te delen en te groeien voor alle mensen van Moncler en Stone Island met wiens bijdrage we samen een verhaal van vindingrijkheid, creativiteit en professionaliteit zullen blijven schrijven om Italië in de rest van de wereld te eren.”

Geen reacties