Het Ten C Manifest

Het Ten C Manifest

Ten C, The Emperors New Clothes, introduceert The Forever Collection.

Het originele sprookje van Hans Christian Andersen vertelt over verder kijken dan wat je wordt verteld, en om beter te zien en te waarderen wat de werkelijkheid is. Het vermogen om verder te kijken dan de hypes en trends is een nieuwe interpretatie van het oorspronkelijke sprookje.


Ten C : Items die vragen om geliefd te worden zoals ze zijn.

Items die bedoeld zijn om eeuwig mee te gaan. Deze tijdloze en iconische kledingstukken zijn gemaakt om met je mee te leven en ouder te worden, en de ongelooflijke Japanse jersey zal zich na verloop van tijd bijna onmerkbaar voor je vormen.
De stof die de littekens draagt ​​van elke gebeurtenis waar het ooit met jou is geweest, als een oude spijkerbroek die je gewoon niet kunt weggooien. Ze worden exclusief van jou.
Ten C gelooft dat door de echte waarden van vakmanschap toe te passen en kleding te maken die is ontworpen om je hele leven mee te gaan, ze op de een of andere manier kunnen helpen door het uitbannen van afval, en dit komt uit de koker van echte positieve milieuactivisten. Ze hebben het over verantwoordelijkheid. En over kwaliteit.

Ten C : ontworpen door Alessandro Pungetti met een bijdrage van Enzo Fusco.

Alessandro Pungetti en Paul Harvey hebben Ten C opgericht nadat ze beiden voor C.P. Company & Stone Island hebben gewerkt. De diepgaande ervaring van Pungetti past goed bij de ontwerpgeschiedenis van Harvey bij Stone Island, en het huwelijk van beide vaardigheden is duidelijk terug te vinden in het product.
Vernoemd naar het Deense sprookje, De nieuwe kleren van de keizer, dwingt Ten C iemand om verder te kijken dan de hypes en trends. En naar de waarde van goed gemaakte kleding.
Hoewel Ten C exclusief in Italië wordt gemaakt, ontleent het zijn invloed aan Japans vakmanschap.
Speciaal ontwikkeld Japans textiel omvat de breedte van de producten van Ten C, met speciale aandacht voor OJJ – oftewel: originele Japanse jersey.

Kikumon

Bij hun erkenning van tijdloze Japanse productie lieten Pungetti en Harvey zich inspireren door het kikumon-zegel voor het Ten C-logo. Elk Ten C-item heeft modulaire mogelijkheden, waardoor maatwerk met voeringen en capuchons mogelijk is. En door dit modulaire systeem is zelfs slijtage mogelijk op te vangen. Met een focus op tijdloze stukken, creëert Ten C aanpasbare en duurzame kleding die een leven lang meegaat.
Geen reacties
Reactie toevoegen: