James Perse : Understated Luxury

James Perse : Understated Luxury

James Perse werd geboren in Los Angeles, Californië in 1972. De jeugd van James was verdeeld tussen het strand, de hockeybaan en de verkoopvloer van Maxfield, de innovatieve boetiek van zijn vader in Los Angeles. Met Maxfield in de voorhoede om Los Angeles op de modekaart te zetten, ontving James een incidentele opleiding over geavanceerde mode uit Europa en Azië, over moderne architectuur, meubeldesign en over de elegante en strakke lijnen.

Ironisch genoeg leidde sport ertoe dat James zijn eerste uitstapje naar de mode maakte. Geobsedeerd door honkbalpetten, kon hij er nooit een vinden die goed ontworpen was – met hoogwaardige constructie, vorm, stof en kleur. In 1991 ging James op pad om de ideale pet voor Maxfield te maken en het duurde niet lang voordat dat een doorslaand succes werd  – filmregisseurs bestelden hoeden voor hun cast en crew en platenlabels kochten ze voor hun toernees.
In 1994 lanceerde hij een t-shirtlijn die al snel trouwe fans kreeg die op zoek waren naar een naadloze mix van luxe en casual. In 1996 richtte James zijn eerste gelijknamige collectie damesbreisels op, die al snel uitgroeide tot twee duidelijk draagbare collecties; Standard James Perse voor hoogwaardige basics en James Perse Los Angeles, met o.a. jassen, sweaters, broeken en jurken. In 1998 lanceerde het merk een gelijk geschetste herencollectie en later een lijn voor baby’s en kinderen.
Zijn passie voor minimalistische architectuur beïnvloed door het warme binnenleven aan de westkust en de casual kleding die daardoor werd geïnspireerd, resulteerde uiteindelijk in James ‘persoonlijke ontwerpfilosofie en esthetiek – onderhoudsarme high fashion – met de nadruk op elegantie en comfort, waarbij verfijning wordt gecombineerd met eenvoud. James heeft deze visionaire aanpak toegepast bij elke stap van het definiëren en ontwikkelen van het merk.
In 2003 opende James Perse zijn eerste winkel. De winkelomgeving fungeert als medium om de cultuur, ideeën en waarden van het bedrijf over te brengen. James Perse is online en instore verkrijgbaar bij Boston Trader en en wordt internationaal verkocht bij de beste high end fashion stores, bij Barneys New York, Nordstrom en Saks Fifth Avenue 
Momenteel is een boetiekhotel in ontwikkeling dat de levensstijl van James Perse vastlegt.
James Perse adviseert:

Basis eerst.
De drie belangrijkste ‘basisstukken’ die je in je garderobe moet hebben, zijn een T-shirt, een chino en witte sneakers. Klinkt simpel, maar alle drie werken op een stijlvolle manier samen. Je blijft bij ze terugkomen. 
Bottomline
Jeans is de alledaagse basic geworden, maar het is altijd leuk om je garderobe door elkaar te halen en casual kaki’s of chino’s te proberen. Koop een Chino met een slanke fit, rol de pijpen iets op zodat ze korter gedragen worden. Dit geeft je een wat jongensachtige stoere summer look.

Geen reacties
Reactie toevoegen: